BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

divendres, 31 d’octubre del 2008

ANIVERSARIS D'OCTUBRE


dijous, 30 d’octubre del 2008

HALLOWEEN O FESTA DE TOTS SANTS?

Serà que som tan festers,que importem totes les festes i les fem nostres?
O serà que la cultura anglesa té tant de poder als mitjans de comunicació,( portem una setmana veient capitols dels Simpons,els qui tenim fills adolescents que no miren altra cosa al migdia, sobre Halloween, repetits) que a la fí acaba envaint la nostra cultura?
No sé, el cas és, que cada vegada se sent parlar més del Halloween, si vas a comprar al Carrefour, si vas de viatge a qualsevol parc d'atraccions ...t'oferixen activitats, disfresses, carabasses...se celebra en discoteques, pubs, fins i tot en algunes urbanitzacions i clar els xiquets i xiquetes durant aquestos dies no parlen d'una altra cosa:"M'he comprat una carabassa, vaig a disfressar-me de bruixa, ..."
La veritat és, que em dona la sensació que passarà com amb el Pare Noel, en quasi totes les cases hi deixa regals, i per suposat després venen els Reis, perquè això sí, Nosaltres continuem celebrant les nostres tradicions.
Do
ncs igual, celebrarem també el Carnestoltes i Halloeen i de tot...
Doncs jo em negue, de moment la meua actitud no es gens favorable per a incorporar aquesta celebració a l'escola.
Està clar que a la classe d'anglés s'anomena i es treb
alla, com a tradició típica, a l'igual que els menjars, els costums..., però d'ahí a fer una festa col·lectiva, ...
Per això, i ja des del curs passat, vam començar a buscar una alternativa, suggerint als alumnes, que nosaltres ho celebrem d'una altra manera.
É
s un poc difícil explicar-los que la nostra festa no és tan atractiva, ni tan comercial, "recordar-se'n dels nostres avantpassats".
Per això vam decidir fer un taller de cuina elaborant un dolç típic d'aquesta data, i que té remanets antics i tradionals: PANELLETS

No sé com estaran els d'enguany, doncs la recepta ha sigut modificada, als de l'any passat li sobrava la creïlla ,al meu gust, però per si de cas, es feien molt durs, no ens hem esperat a repartir-los demà.
La veritat que els tallers de cuina els agraden molt, tot el que siga remenar, i embrutar-se les mans, notant altres textures...i sentir l'oloreta que eixia dels fornets, durant tota aquesta setmana...,Bons no sé si estaran, però ells s'ho han passat d'allò més bé amb Lluïsa ,a la que també li agrada, també.BON PROFIT

dilluns, 27 d’octubre del 2008

LA TARDOR

Des de fa anys que no treballe el tema de La tardor, ni de l'hivern ni de la primavera, com a tema o unitat didàctica, entre altres coses per que a Alacant no hi ha estacions,
Ni als arbres els cauen les fulles ,ni els pardalets se'n van, ni els colors típics de la tardor canvien el paisatge.Si que és cert que parlem de les estacions durant tot el temps que hi dura i aprofitem algún canvi climàtic, si plou, fa vent, aqueix dia per parlar-ne.
Però hui un xiquet ha portat una bossa plena de fulles , precioses, de colors groc, taronja i roig, sí heu llegit bé de color roig, cosa que els ha impresionat molt.
Quina sort que té de poder veure el paisatge de la tardor amb aquestos colors tan típics, i difrutar-ne cada cap de setmana d'aquesta estació, per que se'n va a un lloc on de veritat hi ha Tardor!.
S'ha mare ens ha promés fotos que ha fet per tal de que tots puguem compartir un poquet la seua sort.Quan les tinga les publicaré per a tots ho promet.
Hui no tocava plàstica però i què?
Una de les coses que més m'agrada d'infantil és poder treballar d'acord amb els interessos i motivacions dels alumnes, i canviar el que teniem pensat i programat per una altra cosa que en aquestos moments els interessa realment.
I l'activitat d'aquesta vesprada ha sigut plàstica, i hem aprofitat les fulles que ens havia portat i hem creat el nostre bosquet de Tardor particular,(això sí amb les finestres obertes i les plantes amb floretes)
Això passa per treballar amb les idees dels alumnes que, moltes vegades, portes una cosa programada i canviem totalment, per que algú ha portat una magrana i després de veure-la com és per dins i menjar-se-la l'hem pintada( per cert també és un fruit típic de la tardor)(Al final resultarà que treballe La tardor i tot...)
O fem experiments amb l'aigua i gel i i aigua calenta que anem refredant per conseguir la temperatura idonea amb "GORMITIS" que canvien de color...
Doncs vam experimentar sobre els canvis físics i i l'estat de conservació ,què us pensaveu?
Això passa per treballar amb les idees dels alumnes que cada dia és sorprenent.

divendres, 24 d’octubre del 2008

ENS AGRADA LA PLÀSTICA

Aquest curs hem posat les activitats de plàstica els divendres, entre altres coses per que contem amb ajuda, i esperem tota la setmana que arribe aquest dia, tant com el dia de la gimnàstica(D'aquesta activitat us parlaré en un altre moment)
Ells pregunten : Hui toca pinzell? però no sempre treballem aquesta tècnica, també hem pintat amb e
ls dits, o hem estampat amb esponges i tenim previstes altres tècniques: esgrafiat, bufada,collage...També hem barrejat colors per tal d'obtindre'n un altre, en aquest cas el roig i el groc: primer ho vam fer amb els pots màgics i després cadascú va provar d'obtindre el taronja. Necessitàvem una gran taca d'aquest color per tal de convertir-la després en la mascota dels projectes: PING

Però una de les coses que més m'agrada fer amb ells és la interpretació de les Obres d'Art. Si haveu mirat per damunt les pàgines d'aquest bloc, el curs passat també ho feien els xiquets de 5 anys.
La primera sempre és la més difícil, doncs no estan acostumats hi he de ser jo la que explique les característiques més generals del quadre.Més endavant són ells els que les deduixen i no us podeu imaginar la de coses que interpreten.
Després toca reproduir-les i com sempre són uns vertaders artistes.
Aquesta vesprada la Dama de l'ermini de Leonardo da Vinci

Encara li falten alguns detalls que haurem de fer quan estiga seca la pintura.
Què us sembla?
A què no està gens malament per ser la primera?
Durant el curs interpretarem i reproduirem obres de Monet, Cezanne, Van Gohg, Velazquez i Picasso.Ja us aniré mostrant els resultats.

dilluns, 20 d’octubre del 2008

FOTO DE GRUP

Hui hem aprofitat que estàvem tots i totes a l'escola, sembla que els virus de mal de panxa i mocs ens han deixat ,de moment ,tranquils, i ens hem fet aquesta foto del nou grup.
Doncs aquestos sóm els que formem la nova classe de 4 anys valencià.
A què estem guapos?.

dimecres, 15 d’octubre del 2008

COMUNICACIÓ

Hui vaig a fer una excepció i no vaig a parlar de coses que han ocorregut a la classe.
El que vull deixar clar és que per davant de tot està la COMUNICACIÓ, i cap cosa deu iterrompre-la mai.
Tinc una companya que opina que els alumnes són els que estan a la línia d'immersió, però no els pares, per la qual cosa i amb la finalitat de que els 100% l'entenguen,parla sempre a les reunions en castellà.
Jo mai havia opinat d'aquesta forma, suposava que els pares que decideixen un programa d'educació bilingüe estaven amb una predisposició positiva davant la llengua d'aprenentatge dels seus fills.Per això sempre les he fetes en valencià.
Però la comunicació és necessaria i d'igual manera que a la classe MAI es veu interrompuda, parlen ells com parlen i jo parle sempre en valencià,ni jo els dic que no els entenc ni ells m'ho diuen a mi,igual ha de ser la nostra relació, on la comunicació ha de estar per damunt i davant de totes les altres coses.
El que vull deixar molt clar és que no tinc cap problema amb vosaltres, ni per suposat amb els vostres fills, que com diu un comentari del bloc, cada dia em desperten el millor somriure.És normal que es qüestionen coses a les reunions, són els vostres fills i no teniu perquè estar sempre d'acord amb el que fem, però amb el diàleg i la comunicació s'aplega al respecte i la cooperació en una tasca comuna com és l'EDUCACIÓ dels vostres fills i filles.
Per favor que aquesta comunicació no es veja interrompuda mai.
Per cert, independientment de l'idioma en que s'ha fet la reunió continuem tenint problemes amb les coses que demanem: CINTA per a penjar les BATES I JAQUETES a la perxa i tota la roba marcada amb el nom i si no mireu la foto d'ahir a les 4'30h. de la vesprada( I AIXÒ QUE ENCARA NO HAN VINGUT ELS ABRICS!!)

dimarts, 14 d’octubre del 2008

HELLO!

Hui hem tingut la primera classe d'anglés, fins ara no havíem coincidit en horari, bé per falta de mestres, bé per altres causes, però encara que Teresa ja havia vingut alguna vegada a classe i els xiquets i xiquetes ja la coneixien, fins hui no havíem tingut l'oportunitat de començar amb l'anglés amb la TEACHER TERESA.
Em sembla molt complicat això d'ensenyar una altra llengua a xiquets i xiquetes que encara no dominen la seua llengua materna (el castellà) i per suposat la llengua d'aprenentatge de l'escola( el valencià), doncs ara per si no hi havia prou, anglés.
I no m'ho semblaria tant ,si jo tinguera domini de l'idioma,però a l'Administració el que importa és la propaganda política , ja sabeu allò del trilingüísme... i en lloc de crear més llocs de treball amb persones amb capacitat i formació, per donar un idioma, intenten estalviar-se el que poden formant a uns quants, que com jo ens apuntem a un bombardeig i traem les hores de formació d'on podem. Això sí la Inspecció educativa diu que qualsevol mestre/a d'Infantil per dir els colors i els numeros estem formats.No és eixa la meua opinió,per això em recicle.Aquest any tenim molta sort, ja veurem l'any que ve.
Doncs bé ells i elles no tenen cap problema,JO SI, serà per la plasticitat cereblal que diuen que tenen, per que no tenen les neurones atrofiades o que sé jo, el cas és que aquesta vesprada tararejaven la cançó que els ha ensenyat la Teacher i repetien frases que jo ni puc recordar.
Aprenen a força de repetir paraules i frases que els hi diu Teresa amb l'ajuda d'una mascota que no parla ni enten més que l'anglés.
També amb l'ajuda de les cançons i motivats per la forma tan expressiva de Teresa hem repetit els numeros i alguna que altra frase.No ens hi podíem estar quiets a la cadira, era precís cantar i moure's.













Ens ho hem passat molt bé i estic segura que aprendrem molt.Ells més que jo, també me n'estic segura.

dimarts, 7 d’octubre del 2008

9 D'OCTUBRE

Com cada any, uns dies abans de la festivitat del 9 d'octubre ens visita a l'escola la flama del CORRELLENGUA.
Aquest any a més es commemora que fa 800 anys que va nàixer el rei EN JAUME I.
Nosaltres durant alguns di
es hem estat treballant sobre el tema, hem treballat un conte popular "L'ORONETA I EL REI", i ens hem fet una carasseta del rei.
Aquest matí no
més arribar a l'escola les hem repartides i ens hem esperat a que ens avisaren per anar al pati dels grans.
Sonaven les xaramites i els tabalets i han encés la flama que recorrerà totes les escoles on parlem en valencià.Com feia molt de sol ens hem posat la carasseta de visera.
Després hem escoltat els contes que una Fada molt "bobeta" anava intentant contar, barrejava
personatges i escenes de contes molt coneguts i hem intervingut cridant-li que ho deia mal.
Després de contar-nos per fí una rondalla ben contada, "HISTÒRIA D'UN MIG POLLASTRE",que ja la coneixíem i molt!!, ah què sí?, hem ballat al ritme de la música i hem tornat a classe..També durant aquestos dies passats hem decorat els corredors de l'escola amb dibuixos sobre el rei.HEM ESTAT MOLT ATENTS I ENS HEM PORTAT MOLT BÉ, MILLOR QUE ELS GRANS , que sempre que anem a un acte col·lectiu de tota l'escola, els hi demostrem que per a algunes coses sóm més fadrins i educats que ells.

dissabte, 4 d’octubre del 2008

ELS PRIMERS ANIVERSARIS DEL CURS

Com ja sabeu l'últim divendres de cada mes celebrem els aniversaris amb un esmorzar col·lectiu.
(AQUESTES FOTOS SÓN DEL MES DE SETEMBRE)

Però m'agradaria explicar-vos el que porta darrere aquest projecte aniversari i el per què de celebrar-los d'aquesta manera.
La història va començar ja fa alguns anys quan es va posar de moda que els xiquets i xiquetes que complien anys portaren a l'escola moltíssimes llepolies per tal de repartir-les a la resta dels companys, també en alguns casos portaven les invitacions per a una festa en la qual no estaven convidats tots els xiquets i xiquetes de l'aula, ja sabeu, allò de són massa diners i sols als més amiguets...
L'equip de mestres ens vam replantejar el tema i vam decidir posar en pràctica aquest projecte, per tal d'evitar el comsum excesiu de llepolies ( Educació per a la salut) i al mateix temps celebrar i fer particeps a tots els alumnes de la classe d'un moment tan significatiu com és el seu aniversari.
I com que ens agrada molt globalitzar-ho tot i buscar-li significat pedagògic a tot el que fem a l'aula ,doncs va resultar un Projecte que es repeteix cada mes i que té èxit assegurat.
A banda de les diferències que puguen haver-ne en cada aula, (per allò de cada "maestrillo tiene su librillo")bàsicament consisteix en el següent:
Quan la data de l'aniversari coincideix en dia lectiu, el xiquet o xiqueta és el protagonista i per tant serà l'encarregat de les rutines del dia, passar llista, dir el temps,repartir esmorzar...
A més aprofitem per repassar un poc l'esquema corporal i veiem les caracteristíques que el fan diferent de la resta dels companys, com són els seus ulls, cabell...
i li fem un dibuix, en 5 anys parlem dels gustos , que li agradaria...
Si us haveu adonat estem treballant coses tan importants com el coneixement de sí mateix i la comprensió i l'expressió oral, a banda de la representació gràfica de l'esquema corporal i per tant el dibuix figuratiu, intentem que s'assemble a allò que volem representar,escrivim també el nom del nostre company.
Si la data cau en cap de setmana o vacances busquem d'una altra, propera per al protagonista, dilluns següent...
La setmana que tenim prevista la celebració,( se m'oblidava, previament hem acordat el dia i ho hem marcat al calendari) toca preparar el regal:
-aquest curs estem elaborant una targeta amb la foto i la lletra inicial dels protagonistes( aproximació al llenguatge escrit i les lletres de l'abecedari) que cal decorar amb temps doncs la tècnica de DRIVER-MÀGIC s'ha de deixar secar uns quants dies (E.Plàstica, utilització de diferesnts tècniques plàstiques).

La targeta per suposat va signada per cadascú dels companys (escriptura significativa del nom propi, amb finalitat).
També decorem la corona que distingirà els protagonistes del mes.
Prèviament al dia de la celebració s'elabora la llista de la compra, per que a Jovi no se li oblide res,(escriptura COL.LECTIVA, amb finalitat, elaboració de diferents genères textuals:llista).
I la noteta per a casa, per que
aquest dia, ens recordem que no cal portar esmorzar, depenent dels nivells serà més o menys redactada.(Llenguatge escrit, amb intencionalitat, genère textual nota informativa)
Algunes vegades decorem el tapet, (E. pàstica, treball col·lectiu, tècnica estampació).
El dia de l'aniversari decorem els plats amb gomets( desemvolupem així la motricitat fina, i els conceptes matemàtics de: la forma i color dels gomets, podem seguir sèries, i el concepte de al voltant)També escrivim el nom en els plats, després caldrà identificar-los(escriptura significativa i amb finalitat).
Els protagonistes del mes es preparen per a elaborar el pastís:
es renten les mans, en cas de tenir-n
e, es posen la bata (hàbits d'endreça personal) Mirem la recepta...(llenguatge escrit,gènere textual:recepta)
I ... mans
a l'obra,
remenar la xocolata i estendre-la damunt dels bescuits (desenvolupament de la motricitat fina).
Deco
rar el pastís amb Lacasitos i fideuets de caramel també suposa destressa manipulativa, què pensaveu?
Arreplegar-ho tot , rentar-nos les mans i parar la taula, (hàbits d'adquisició d'autonomia personal).
Verbalitzem totes les accions i estrits necessaris, tapet, culleres, plats,gots...(adquisició de vocabulari). Contem els ciris del pastís, els encesos, els que falten per encendre (Lògica -mat)... Cantem la cançò d'aniversari i bufem els ciris( exercicis bucofonatoris)
Mentre repartisc el pastís, ens esperem que tothom en tinga, donem les gràcies, demanem per favor i alçant la mà, el suc, ens desitgem "bon profit" i esmorzem
( hàbits de comportament general)


Després arrepleguem i ens n'anem al pati. Quan tormen a l'aula, juguem al ball de les cadires, de les estatues o simplement ballem, moltes vegades els hi regale un globus que també intentem inflar (exercici bucofonatori) i els que ho aconseguixen, el nuguem i juguem amb ell.
Ens ho passem d'allò més bé, els hi resulta molt atractiu, divertit, significatiu... i treballem moltíssim sense adonar-nos, no sempre és necesssari treballar en fitxes, a què no?

dijous, 2 d’octubre del 2008

UN NOU CURS, UN NOU REPTE.

Ja tenia ganes de començar a escriure i reprendre la marxeta del curs.
Les vacances, ens feien falta, però crec que arriba un moment que ja necessites tornar a reprendre el camí ,que s'ha desviant un poc de la ruta durant el periode estival.
El que més costa és tornar a la rutina, d'alçar-se quan sona el despertador, preparar desdejunis, esmorzars, deixar el dinar mig fet...però tornar a l'escola, a mi no em costa, sempre ho agafe com un nou repte i per què no dir-ho amb alegria i il·lusió.
Aquest curs amb nous alumnes i nous reptes: implantació de la L.O.E., i això suposa posar-se les piles en assignatures pendents com l'anglés.Formar part del grup d'investigació sobre la utilització de P.D.I. en l'aula i de segur que algún més que en sorgiran pel camí.


No podia començar EL BLOC sense haver tingut primer la reunió de pares, ,ja que, d'alguna manera, havia de demanar-vos permís.
Per fí, ahir vaig tindre amb vosaltres el primer contacte general.
Les reunions de pares sempre em posen un poc nerviosa,és d'aquelles coses que cal passar quan abans millor.Per suposat que són positives,per què els pares poden veure l'espai on passen els seus fills moltes hores, la persona amb la que els "ha tocat" confiar el que més volen,és iteressant poder explicar allò que fas i que la gent t'escolte... però sempre em dona la sensació d'estar passant un examen,i és ben cert que els vint-i-molts parells d'ulls t'estan examinat, qüestionant i fins i tot, alguns, posant nota.
Doncs d'ahir no tinc molt bona impresió del resultat final de l'examen.La veritat és que anit no vaig poder ni seure a escrire aquesta reflexió.
La sensació d'incomoditat que es va crear al principi de la reunió i la sensació de que m'havien manipulat,em va deixar un tant neguitosa.
En 18 anys que porte treballant a la Línea d'immersió lingüística és la primera vegada que faig una reunió en castellà, i us assegure que serà la última.
I malgrat la quantitat de coses que vaig dir se'm van oblidar d'algunes molt importants:
QUE EL PRODUCTE QUE M'HAVIEN VENUT ÉS REALMENT BÓ.
QUE ESTIC MOLT CONTENTA DE TREBALLAR AMB ELLS.
I ESPERE QUE ELLS, MALGRAT ELS PRIMERS DIES DE DESCONCERT TAMBÉ ES TROBEN MOLT FELIÇOS DE TORNAR A L'ESCOLA.
I d'altres no tant importants però també necessaries: que porteu per favor un paquet de mocadors, de caixeta, i un altre de tovalloletes a l'escola.

Cal pensar en positiu, i malgrat la sensació d'incomoditat que puc tindre en aquestos moments( la lluita diaria és difícil, ningú havia dit que seria fàcil) el futur són aquestos xiquets i xiquetes i ho farem de la millor manera possible amb la vostra col.laboració.
BENVINGUTS.