BENVINGUTS
Espere que aquest bloc us servisca per a estar més informats i pugueu gaudir amb les imatges de tot allò que ens fa gaudir cada dia a nosaltres en classe. M'agradaria que deixareu les vostres opinions i comentaris.

dimecres, 26 de novembre del 2008

PROJECTE:HISTÒRIA PERSONAL

Des de mitjan d'octubre portem entre mans aquest projecte, el que passa ,és que entre mig hem vist tot allò que feia referència a La tardor, i a la Castanyera, i per això, i per que es dona la circumnstància de ser el primer, hem tardat tant en acabar-lo. Demà amb la visita vostra per tal d'ensenyar-vos l'exposició que tenim muntada el donarem per finalitzat.
Aquest primer projecte respon a l'interés dels xiquets i xiquetes per investigar la seua història personal. Partint dels coneixements previs dels alumnes sobre la seua curta vida, les activitats han anat dirigides a fomentar l'autoestima i afirmar la seua identitat, a organitzar estes informacions que tenien sobre ells mateixos i poder expressar-les de forma coherent, alhora que ampliant els seus coneixements.
Així podem dir:
  • si som xiquets o xiquetes, el nostre NOM i COGNOMS, l'edat, com som fisicament i els nostres gustos
Al mateix temps ens hem aproximat al concepte del pas del temps observant les nostres fotos de quan erem xicotets i dialogant accions que JA no haurien de ser pròpies de la nostra edat, i comparant-les amb les accions que ja podem fer:

  • ABANS era xicotet i...
PORTAVA BOLQUER,BEVIA BIBERÓ, MENJAVA TRITURAT, EM DONAVEN DE MENJAR, ANAVA EN CARRO...
  • ARA sóc gran i...
VAIG SOLETES AL BANY, MENGE SENCER AMB CULLERA I FORQUETA, BEC EN GOT ,MENGE A SOLES, VAIG CAMINAT...

També hem treballat la integració en la FAMÍLIA, entenent per família les persones amb les què convivim,evitant esteriotips, Així podem dir:
  • Amb qui vivim
  • Si la nostra és una família gran amb molts membres o xicoteta.
  • On vivim, identificant les caracteristiques del paisatge que ens envolta, diferenciant-les d'altres, de camp, de poble, de muntanya...La majoria sabíem que era una ciutat i el nom però hem aprés el nom del carrer on està la nostra casa, que a més, és en la majoria dels casos un edifici.
D'altra banda el que intentem és aprendre a buscar informació i per això vam elaborar el dossier que vau omplir a casa,i que després, un per un, han explicat a la resta dels companys.(Altra raó que explica la duració del projecte, cada dia hem vist 2, o 3 màxim, ensenyant fotos, explicant el que sabíem, en definitiva SENT PROTAGONISTES de la pròpia història).
I també a utilitzar la escriptura amb finalitat i funcionalitat.

Necessitem informació-----escrivim la NOTA per a casa.
Necessitem reconéixer fotos i objectes personals-----identifiquem amb etiquetes del nom propi.








Estan molt contents i esperen que demà vingueu tots a vore l'exposició.
Jo també estic molt contenta de com ha resultat el projecte i de la vostra resposta, sense la qual no haguera sigut possible.
La resposta ha sigut massiva, tots han portat "els deures" i s'han aportat moltíssimes fotos , fins i tot massa, hem hagut de triar-ne 2 o 3 per a l'exposició, i a més de la quantitat d'objectes,: roba, joguets, biberons,sabatetes,platets...fins i tot el primer cabell que li vau tallar al vostre bebé, que ja han deixat de ser-ho i estan creixent molt de pressa.
GRÀCIES DE NOU PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ.